Een jongen

Hallo allemaal,

Zijn jullie ook zo weg van die mooie babylijnen van Craft O'Clock? Ik vind ze helemaal geweldig, maar ik moest hier wel iets speciaals mee maken. Een standaardkaartje vind ik niet bij dit papier passen. Ik heb met de jongenslijn een soort flappenkaart gemaakt.

Voor de basis heb ik donkerblauw en gebroken wit linnenkarton gebruikt. Uit het blauwe karton heb ik een strook van 15x30,5 cm gesneden en deze gerild op 15 en 15,5 cm.
Aan de bovenkant en 2 zijkanten heb ik flappen gemaakt. Hiervoor heb ik stroken karton gesneden van 8,5 x 15 cm en deze gerild op 7 en 7,5 cm. De rand van 1 cm is de plakstrook. De vorm heb ik op het brede vlak getekend met een Dutch Doobadoomal (470.713.202) en daarna uitgeknipt. Deze flappen heb ik beplakt met gebroken wit karton en dessinpapier en daarna aan de bovenkant en 2 zijkanten geplakt.

Om de kaart heb ik een band gemaakt om het geheel te sluiten.

Hier de voorkant wanneer de band er af is.

De bovenflap open gevouwen.

En de binnenkant van de kaart.

Het papier heeft niet veel aankleding nodig, omdat het van zich zelf al zo mooi is.

Op de band heb ik een tekst gemaakt met een stans van CraftEmotions.

Op de zijflappen heb ik pockets gemaakt waarin tickets zitten. Deze komen uit de papierlijn.


Dan heb ik nog wat detailfoto's voor jullie.

Ook dit stansje is van CraftEmotions. Deze zit in dezelfde set als de tekst.


Groetjes Miranda designteamlid bij Hobbyshop Veldmaat

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

 

 

 

 

dutch doobadoo dutch shape art evelyn a5 470713202

6 opmerkingen: