Schudkaart Gefeliciteerd.


Als designers ontvangen wij designpapier
 waar we iets mee mogen maken.

Hierbij kreeg ik het stencil van Card Deco.
Dit is een stencil voor een hele kaart. 
In dit bericht leg ik uit 
hoe je dit kunt stansen met een A5 stansmachine.


De basis is krijtwit kraft karton.
Verder heb ik bruin kaft karton gebruikt,
om het designpapier te matten.

Het designpapier is van Schrap Boys
Beautiful dag.

Leg stencil op de grote van de kaart en plak dit met mallentape vast.
Snij dit nu door de stans machine tot het midden en draai het terug.
Draai nu de andere kant door de stansmachine tot 2 cm over de helft,
 en draai het weer terug.

Stans het geheel er niet helemaal door,
want dan zie je de rand van de snijplaat op de kaart.

Op de buitenkant heb ik een schudgedeelte gemaakt.

Hiervoor heb ik een vierkante rand die in het designpapier zit,
aan de binnen en de buitenkant uitgeknipt.
De buitenrand heb ik opgetekend 
op groen designpapier en uitgeknipt.

Daarna heb ik het op elkaar gelegd,
en heb ik de tekst gestempeld.

Nu heb ik aan de achterkant van de design rand
 een passend stukje mica opgeplakt met tape.
Plak nu foamtape op het mica ter hoogte
 van de binnenrand wat je hebt uitgeknipt.

 Vul dit met schudmateriaal, haal de beschermlaag van het foamtape
en plak het groenen designpapier met stempel hierop.

Het schudgedeelte is klaar en kan op de kaart worden geplakt.

Aan de linkerkant heb ik de bloemen toef gemaakt..
Deze bloemen vind je aan de binnenkant 
van het kaft van het designpapier.
Onder dit groepje heb ik van
 bruin Kraft een stukje van stencil 6002/156 geplakt.

Dit is de binnenkant van de kaart.
Op de rechterzijde heb ik de pochet gemaakt
 met het zelfde stencil als van de gehele kaart.
Hieronder zie je hoe ik dit heb gedaan.
De labels komen uit het designpapier.


Plak het stencil wel even vast met mallentape.


Hier zie je de linkerkant van de kaart.
Het verticale stuk heb ik 2x gestand zoals je hieronder ziet.
Zo heb je met dit stencil meerdere mogelijk heden.
Onder deze rand is een plaatje gebruikt uit het designpapier. 
Deze sluit met een paperclip en een splitpen.



Hopelijk heb ik u met deze uitleg laten zien
 wat de mogelijk heden er zijn met dit stencil.

Graag tot de volgende keer,
Vriendelijk groeten van Rikie de Mönnink.
Lid Createam en vrijwilliger bij Hobbyshop Veldmaat.

De volgende materialen heb ik gebruikt:







  


























1 opmerking: