Mixed Media Vlinder

Ook ik ga wel eens naar de beurs om bij te leren van anderen.
En wat heb ik daar toch prachtige creaties gezien.
Voor mij een reden om toch wat meer te proberen op mixed media gebied.
Ik vind dat toch zo leuk om te doen.

 

Ik heb met veel Cadence producten gewerkt.
Dit is een prachtig product waar je fijn mee kunt werken.
En het heeft een leuk prijsje.
Ik heb grijsbord gesneden op 20 x 10 cm.
Dit heb ik eerst met witte gesso bewerkt.
Dit omdat dan de andere kleuren beter tot zijn recht komen.

Daarna heb ik de een mask stencil gepakt van Dutch Doobadoo.
Samen met de clear pasta van Cadence heb ik hier de achtergrond mee gemaakt.
De vlinders en het element heb ik gemaakt met klei.
Dit in een mal gedaan.
De vlinders kun je dan nog vormen omdat de klei nog zacht is.
De klei die ik gebruikt heb droogt aan de lucht.
Maar je kunt er wel direct mee werken.


Daarna heb ik een flesje van Nuvo gepakt.
Om precies te zijn shimmer powder blue blitz.
Eerst heel voorzichtig gedaan. Je kent het vast wel want oooooh als het toch teveel is.
Een beetje poeder erop gestrooid en daarna water opgespoten.
Dan gaat het werken. 
Ik zag er niet zo heel veel van. Dus nog meer poeder erop.
En ja dan krijg je de smaak te pakken he!!


Aan deze kant ben ik later nog met Cadence gilding metallic verf over gegaan.
Een klein beetje heb je maar nodig om een leuk effect te krijgen.
Ik heb 2 kleuren gebruikt.
En hier zie je de achtergrond iets beter.


De combinatie met het felle blauw en het donkere vindt ik wel heel erg leuk.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren.
En wie weet ga jij ook een keer een mixed media project maken.

Met creatieve groetjes 
Anneke
Eigenaar en DT lid van Hobbyshop Veldmaat.












2 opmerkingen: