Be my butterfly

Hallo allemaal,

Gisteren hebben jullie mijn voorstelberichtje kunnen lezen en vandaag mag ik jullie dan voor het eerst van inspiratie voorzien voor Hobbyshop Veldmaat.

Easelkaarten vind ik heel leuk om te maken, dus toen ik de vierkante Big Nesting Dies van CraftEmotions zag wist ik meteen dat ik die hiervoor wilde gebruiken. Je kunt deze als enkel vierkant gebruiken maar als je je cardstock dubbel vouwt en deze mal net een stukje over de vouwlijn legt stanst ie een dubbele kaart uit. Deze kun je dan gebruiken als basis voor je easelkaart. Hierop heb ik een enkele stans gebruikt, maar hier heb ik ook nog een frame in gemaakt.

Op deze foto van opzij kun je het frame beter zien. Aan de achterkant van de enkele kaart heb ik een diagonaal kruis getekend. Hierin heb ik een vierkant van 9x9 cm afgemeten en daarbinnen weer een vierkant van 8x8 cm. Deze lijnen heb ik gerild en binnen de vierkanten heb ik de diagonale lijnen doorgesneden. Zo krijg je 4 driehoekige flapjes waarop je een enkel kaartje van 9x9 cm plakt. Daarna kun je de kaart verder aankleden met dessinpapier. Ik heb het mooie papier van Piatek (The four season) gebruikt. Dit heeft mooie heldere kleuren.

De vlinder is een stempel van CraftEmotions en heb ik ingekleurd met alcoholmarkers. Daarna heb ik hem uitgeknipt en met foamtape opgeplakt. De vleugels een beetje naar voren gebogen. Zo krijg je wat meer diepte.

Een easelkaart heeft een steuntje nodig om te blijven staan. Dit kan heel simpel door een mooie tekst (ook uit de stempelset van de vlinder) te stempelen en verhoogd met foamtape op te plakken. Als decoratie heb ik alleen wat Nuvo Drops in de kleur Pink Orchid gebruikt. Zonde met zo'n mooi afdrukje om daar de aandacht van af te leiden.

Hier de ingekleurd stempel nog van dichtbij. Vond deze zo leuk om in te kleuren. Voor het inkleuren heb ik het kleurpapier voor markers gebruikt van CraftEmotions.

 
 Groetjes Miranda designteamlid bij Hobbyshop Veldmaat

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.
 
 
craftemotions big nesting die deckle vierkanten card 150x160 131cm 0621
craftemotions clearstamps a6 bugs 5 carla creaties 0122


craftemotions colorcard kleurpapier voor markers wit 12 vl a5 250 gr 0821

craftemotions linnenkarton 100 vel geel bulk lc32 305x305cm 250gr

 craftemotions linnenkarton 100 vel koraalmagenta bulk lc53 305x305cm 250gr

6 opmerkingen: