Hang in there

Hallo allemaal,

Dutch Doobadoo heeft een hele leuke mal (470.784.042) waar je een soort label mee kunt maken.
Ik vind het altijd wel leuk om daar dan iets extra's bij te maken en daarom heb ik er een mapje om gemaakt.

Onderaan dit blogbericht leg ik uit hoe ik het mapje heb gemaakt.

Voor de basis heb ik zwart linnenkarton gebruikt. Het dessinpapier is van Precious Marieke (Purple passion). Op het mapje heb ik een banner gemaakt met een stanzenset van CraftEmotions. De tekst is ook van CraftEmotions.


Hier zien jullie het label uit het mapje. Ook de binnenkant van het mapje heb ik bekleed met een stukje dessinpapier.

En het label. Deze heb ik simpel gehouden en alleen banner en afdrukjes erop gedaan. Deze heb ik verhoogd opgeplakt met foamtape.

Dit is de banner die op het label zit.

De tekst van dichtbij.

De afdrukjes zijn van Marianne Design. Ik heb ze gestempeld op colorcard van CraftEmotions met Memento tuxedo black en daarna ingekleurd met mijn alcoholmarkers. Daarna uitgestanst met de bijbehorende stanzen.

Hieronder zal ik uitleggen hoe ik het mapje heb gemaakt.
Het 1e deel is een stuk cardstock van 21,5x18,5 cm. Deze ril je op 10,5 en 11 cm.

Het 2e deel is een stuk cardstock van 12x18,5 cm en deze ril je op 10,5 en 11 cm. Het smalle deel is de plakstrook en deze plak je aan het andere deel vast.

De onderkant moeten we ook dicht maken en hiervoor snij je een stukje cardstock van 2,5x10,5 cm. Deze ril je op 1 en 1,5 cm.

De hoekje knip je schuin weg en dan doe je op de buitenste delen dubbelzijdig tape.

De flappen van het grote deel snij je schuin weg. Ik heb hiervoor aan de bovenkant 2 cm afgetekend vanaf de buitenste rillijn en 2 cm vanaf de onderkant. Het smalle strookje plak je in het middelste deel. De rechterflap plak je vast op het bovenste deel van het smalle strookje. Het linker deel plak je dan vast over het andere deel en zo heb je je mapje.
Het is het handigst om eerst alles te beplakken met dessinpapier voordat je het in elkaar plakt.

Groetjes Miranda designteamlid bij Hobbyshop Veldmaat.

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

  




   
 


 



4 opmerkingen: