Tropical Cocktail

 

Hoi allemaal,

Hoewel het buiten niet meer lekker warm is, wil ik jullie toch alvast deze zomerse creatie laten zien, zodat we dat zomerse gevoel misschien toch nog een beetje kunnen vasthouden.


Ik heb gewerkt met de hieronder genoemde mal van Dutch Doobadoo. Hiermee kun je een heel gaaf glas maken met een rietje en een paraplu, maar ik vond het zo jammer van het mooie designpapier van Studiolight om slechts één zo'n klein glas te kunnen maken. Dit heb ik opgelost door het glas in 3d te maken. Nu kon ik alle 4 zijden versieren.


Het doosje heb ik gemaakt door het glas uit de mal van Dutch Doobadoo 4 keer naast elkaar te leggen en hieraan een plakrandje te maken. Zelf heb ik er toen twee vierkanten met plakrandjes bij gemaakt voor de boven en onderkant. 



De mal van Dutch Doobadoo heeft een randje voor een extra matlaagje en dus heb ik besloten om mijn gele basis eerst te beplakken met roze cardstock en daarna pas met het designpapier. 



Het gebruikte designpapier is een mixed media set van Studiolight. Hierin zit naast het designpapier ook het velum en een aantal knipvellen om je pagina mee te versieren. 



Aan deze zijde heb ik onder andere de camera en de toekan gebruikt uit de knipvellen. Langs de onderrand heb ik gescheurd designpapier met zand motief geplakt om zo het idee te geven dat het glas in het zand staat.  


Aan deze zijde heb ik een grote toekan geplakt die ik uit een designvel heb geknipt en hierbij heb ik de tekst "Congratulations" uit het velum gebruikt. Verder heb ik de tekst "Smile" en de bloemen onderin uit het knipvel gebruikt. 


Aan deze zijde zie je ook het velum terugkomen en de surfplank en de "vlaggetjes" uit het knipvel.



Op de vlaggetjes heb ik zelf de tekst "aloha" geschreven. Een woord dat mij doet denken aan de zomer.


Aan de laatste zijde heb ik wederom velum gebruikt, maar ook verschillende vruchten. 


De sinaasappels aan deze zijde en de meloenen heb ik gemaakt met een maskmal van Craft Emotions. Door de masmal te gebruiken op gekleurd cardstock lijkt het nog meer op echt fruit. 


Het velum met de tekst "good vibes" heb ik het midden verwerkt. 


Bovenop het doosje zit ook een sinaasappel. Deze moest natuurlijk op de rand van het glas hangen, maar hoe ging ik dit nu doen? Ik heb ervoor gekozen om een gleuf te maken in het doosje waar de sinaasappel precies invalt. De sinaasappel zelf is gemaakt met de sinaasappel uit de mal van Dutch Doobadoo. Hierbij heb ik oranje en geel cardstock gebruikt. 


Een echte cocktail is natuurlijk niet af zonder een rietje en een parapluutje. Deze zitten beide ook in de mal van Dutch Doobadoo. Het rietje heb ik twee keer gemaakt uit designpapier en tegen elkaar aan geplakt. Deze heb ik bovenop het doosje vast gezet.



Het parapluutje heb ik gemaakt door 6x keer het parapluutje te maken uit designpapier en deze dubbel te vouwen. Wanneer je deze alle 6 aan elkaar plakt wordt je parapluutje toch 3d. Deze heb ik op een cocktailprikker gezet en vastgemaakt op het doosje.


Het doosje heb ik gevuld met lekkere snoepjes. Helemaal passend bij zomerse tempraturen. 



Aan de binnenkant van het doosje zie je dus alleen de sinaasappel terug. Deze zit in een gleuf verwerkt, maar zowel het rietje als de paraplu zitten beide gewoon op het doosje.



En dan is dit het resultaat.



Veel knutselplezier
Amber Creatief






Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel

  



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten