Put your hart into it

 Hoi hoi,

ik ben eens flink aan de klieder geweest en heb hiervoor de mal van Dutch Doobadoo 470.713.844 overgetekend op grijsbord of wel chipboard, het hart is op 2 mm getekend en de sleutel op 1mm.



Ik heb wat stap voor stap foto's genomen, zodat je kunt zien hoe dit tot stand is gekomen.


Ben begonnen als eerste om het in gesso te zetten.



Ook met distress inkt wat kleur opgezet, met Salvaged Patina en Kitch Flamingo.
En wat Nuvo Shimmer erover gestrooid (kijk uit niet teveel, want dit geeft meer kleur dan je denkt).
De kleuren die ik gebruikt heb zijn: Catherine Wheel en Atlantis Burst.


Beetje water erop spuiten.



Hier heb ik het wat heen en weer bewogen totdat ik het gewenste resultaat had wat ik mooi vond.


Daarna wat Rice paper weggelegd waar ik het wilde hebben, dit papier is van Studio Light JL10 en met decopage medium erop gezet. Het rice papier dat schuur je door het rondom nat te maken met een kwastje welke je wilt gebruiken.


Met de mask van DDD 470.784.004 en Cadence relief paste DR-07 kleur Petrol dit leuke motief erop gezet. Wat overigens een hele mooie kleur is.


De sleutel heb ik rustig gehouden en daar alleen de randen bewerkt met de relief paste. Het dsp op deze sleutel is van Studio Light uit de paperpad PPJM06.


Toen ik mijn mask ging schoonmaken met babydoekjes legde ik het gewoon op mijn creatie want dat geeft ook altijd een mooi effect zoals je hierboven goed kunt zien.


De bloemen en vlinder komt uit het Die Cut A6 boekje van Studio Light JMA02.
Het klokje is van het elementen papier van Craft OClock CC-MM-DOD-12, strik eronder van een stukje touw. Net boven het klokje zie je een stukje Mulberry ook heel leuk spul van Joy!Crafts 8010/0003.


Rondom het sleutelgat parels gezet met Nuvo drops, kleur Antique Rose.
Het is bijna niet te zien, maar ik heb ook nog wat achtergrond stempels gebruikt van Studio Light STAMP BJ04, en deze met Versafine gestempeld, maakt het net weer iets meer af.


Over het geheel ben ik nog aan het spetteren geweest met gesso en rondom wat gedoodeld met een zwarte fineliner.


De witte takjes zijn van Craft Emotions 115633/0200 en de roze van Joy!Crafts 6002/1246.
Hoe verder ik ging hoe mooier ik hem vond, ook mn vingers zaten goed onder hahaha.

Hoop jullie inspiratie gegeven te hebben met deze creatie.

Groetjes,

Elly DT Hobbyshop Veldmaat

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

  


  

  

  



4 opmerkingen: