Urban mannenkaart

Hallo allemaal,

Mannenkaarten zijn lastig om te maken, maar met het prachtige dessinpapier van Craft O'Clock (Clang & Dirt) wordt dat een stuk makkelijker. 

Onderaan dit bericht zal ik uitleggen hoe ik de binnenkant heb gemaakt.

Voor de basis heb ik lichtjeans linnenkarton gebruikt. Op de voorkant heb ik bijpassende plaatjes gebruikt. Om de kaart heb ik een band gemaakt.
Aan de zijkant heb ik hoeken gemaakt met een stans van CrafEmotions. De sterretjes zijn gemaakt met een stempelsetje ook van CrafEmotions. 


Voor de basiskaart heb ik een strook linnenkarton van 15x30 gerild op 7,5 en 22,5 cm. Hierin wordt de binnenkaart geplakt.

Zo ziet de kaart er uit wanneer je hem opent. Alleen het vierkant en de 2 driehoeken aan de zijkanten zitten vastgeplakt in de basiskaart.

Hier de plaatjes nog van dichterbij. De tekst komt uit een stempelset van CraftEmotions. Hier zitten losse woorden in en heb ik zelf een zin van gemaakt. Deze heb ik uitgestanst met een bannerstans van CraftEmotions.

Dit is 1 van de hoeken van dichtbij. Hier kun je beter zien dat er wat diepte in is geƫmbost.



Voor de binnenkant heb ik een strook linnenkarton van 15x30 cm gerild op 7,5 en 22,5 cm (zelfde maat als de basiskaart). Vervolgens heb ik 15 cm (het midden) afgetekend aan de onder- en bovenkant. Vanaf de hoeken heb ik vervolgens schuin naar dat midden gerild, dus van rechtsboven naar het midden aan de onderkant. En van rechtsonder naar het midden aan de bovenkant. Aan de linkerkant doe je hetzelfde.

Wanneer je dit dan in elkaar vouwt, ziet het er zo uit. Op de driehoeken en de achterkant (vierkant) doe je lijm of sterk dubbelzijdig tape en plak je het in de basiskaart.

Groetjes Miranda designteamlid bij Hobbyshop Veldmaat.

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

  

  










Geen opmerkingen:

Een reactie posten