Verjaardag kaarten

 Verjaardag kaarten.

Wij kunnen niet alle verjaardagen vieren op de dag zelf.

Daarom stuur ik dan altijd een kaart 

zodat ze zich toch een beetje jarig voelen.

Deze kaart heb ik gemaakt voor een echtpaar 

die op de zelfde dag jarig is.  


Voor deze kaarten heb ik de mal van 
Marianne Design gebruikt Nummer LR0677

De mannenkaart is een easelkaart.
Neem zwarte karton hoog 16 cm en breed 30.5 cm
en vouw dit dubbel. 
Hier heb ik de grote mal opgelegd. 
Laat aan de vouwlijn de mal een iets over steken
 zodat je een dubbel kaart krijgt.


Na het stansen leg je de vouwlijn naar boven.
Vouw nu de bovenste kaart dubbel, 
zodat je in het midden een vouw krijgt.
Door de vouwlijn als een bergvouw 
te leggen krijg je de easelkaart.
Op het voorste gedeelte komt dan de ronde kaart.


Hier heb ik wit karton gepakt van hoog 8 cm en breed 20 cm.
Het lila karton erop geplakt en daarna het designpapier.
Nu komt de ronde mal er in het midden op.
Voor het design papier heb ik restjes gebruikt, 
want daar is deze mal wel geschikt voor.



Het licht blauwe karton heb ik 2 x gestanst 
Dit op de easel gedeelte en het bovenste gedeelte geplakt.
Het Designpapier komt uit het blokje 
Age of Gentleman van Craft O Clock

Verder heb ik op deze kaart nog de riem van 
stencilsl342 van Studio Licht gebruikt.

De tekst stempel het ik op licht blauw karton 
gestempeld en deze komt van 6410/0522 
Recht uitgeknipt en met de lijmpistool opgeplakt.


Bij de dameskaart heb ik aan de rechterkant een 
Pocket geplaatst met daarin een label.
Dit komt van het stencil Leane 45.6456



De vogel komt uit het design papier,
Het rondje heb ik met de mal 115633/0941 
uit lila karton gestand.


Aan het linker gedeelte heb ik de takjes van 
CraftEmotions gebruikt nummer 115633/0200
Hierop een toefje sisal en daarna de lila bloemen.
De klok komt uit het design papier.


Om de kaart te kunnen laten staan heb ik wit karton genomen

 van hoog 8 cm en breed 16 cm. 

Deze gerild op de lange kant 3.5 en 12.5 cm

Onderaan heb ik 0.5 cm vanaf de zijkant 

naar de rillijn afgesneden.

 Doordat de kaart nu iets achter over staat,

blijft hij goed staan.


Dit blog bericht heb ik met veel plezier geschreven.

Heb ik u kunnen inspireren?

Meestal zie ik wel iets als ik een blogbericht 

lees van een collega,

Wil u wel wel bedanken voor het lezen hiervan.

Vriendelijk groet van Rikie de Mönnink.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.






5 opmerkingen: