Camera album

Hallo allemaal,

Naast kaarten vind ik het ook leuk om minialbums te maken. Vandaag heb ik een klein album voor jullie met het mooie dessinpapier New York van CraftEmotions. Dit is mooi neutraal dessinpapier wat je voor allerlei gelegenheden kunt gebruiken.
Ik zal jullie eerst de foto's van het album laten zien en onderaan dit bericht staat een uitleg met foto's hoe ik dit gemaakt heb.

Voor de basis heb ik kraft gebruikt. Op de voorkant heb ik de cameramal (470.784.027) gebruikt. De basis hiervoor heb ik uit zwart linnenkarton gesneden. Sommige delen heb ik wat verhoogd opgeplakt met foamtape.


Dit is de binnenkant. Aan de linkerkant heb ik een pocket gemaakt met daarin een label. Daarvoor heb ik een mal van Studio Light gebruikt.


Voor de pagina's heb ik mallen van Dutch Doobadoo (470.784.144 + 470.713.863) gebruikt.
Op deze heb ik een stans van Joy!Crafts gebruikt. Hier achter kun je ook een label stoppen.

Op deze pagina heb ik cadeautjes geplakt die ik gemaakt heb met een stanzenset van Marianne Design.


Aan de rechterkant heb ik ook een pocket gemaakt. Heb er een paar labels in gedaan die ik gemaakt heb met stanzen van CraftEmotions.

Hieronder zal ik uitleggen hoe ik het album gemaakt heb.
Voor de voor-en achterkant heb grijsboard gebruikt van 20x14,5 cm en voor de rug van 3x14,5 cm.

Ik heb 2 stukken kraft gesneden van 25x17,5 cm en deze heb ik in het midden een stukje overlappend (1 cm) aan elkaar gebruikt. Aan de linkerkant heb ik  2 cm vanaf de linkerkant en 1,5 cm vanaf de bovenkant afgetekend.

Tegen deze lijnen heb ik 1 groot stuk grijsboard geplakt. 

Daarnaast (met een tussenruimte) het stukje voor de rug en daarnaast weer (met een tussenruimte) het andere grote stuk.

Knip de hoeken schuin weg (niet te schuin) en plak sterk dubbelzijdig tape rondom.

Vouw het cardstock om en plak het vast op het grijsboard. Ik ga altijd eerst even met mijn vouwbeen over het kraft langs het grijsboard, zodat de vezels in het papier al wat gebroken zijn en het papier daardoor niet scheurt.

Beplak nu de binnenkant met kraft.

Voor de binding heb ik een stuk kraft van 14x12 cm gesneden.
Aan de kant van 12 cm heb ik gerilt op 2 /3 / 4/ 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10. Hieronder zien jullie waar ik sterk dubbelzijdig tape heb geplakt.

Je vouwt het zo in elkaar dat je 3 opstaande delen hebt waartegen je de pagina's plakt.


Plak deze in de rug.

Groetjes Miranda designteamlid bij Hobbyshop Veldmaat.

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

  


   















Geen opmerkingen:

Een reactie posten