Secret Garden album

Hallo allemaal,

Toen ik het prachtige dessinpapier van Piatek (Secret Garden) in mijn designteampakket zag, wist ik dat ik daar een mini album mee wilde maken. Het is zulk mooi papier. Ook met hele mooie plaatjes en labels die ik gebruikt heb. Als basiskleur heb ik eucalyptus linnenkarton gebruikt.

Ik zal jullie hieronder eerst de foto's van het album laten zien en daaronder leg ik met een paar stap-voor-stapfoto's uit hoe ik de basis heb gemaakt.

Dit is de voorkant. Deze heb ik gesloten met 2 linten die ik aan de achterkant heb bevestigd.


Dit plaatje is toch prachtig?

Wanneer je het album opent ziet het er zo uit.

Wanneer je de rechter flap opzij klapt komt het middelste deel tevoorschijn.

Dit is het middelste deel van dichtbij. De heb ik gesloten met 2 grote magneten, maar dit kan uiteraard ook met een lintje of klittenband.

Wanneer je de flappen naar onder en boven klapt komt er een klein boekje tevoorschijn

Het onderste deel van dit boekje heb ik als pocket vast geplakt, zodat je er een label in kunt stoppen.

Op het boekje heb ik de puzzelstans van Marianne gebruikt. Het hiermee dessinpapier uitgestanst en daarna opgeplakt.

Hier de andere kant van het boekje.

Voor de basis heb 2 stroken van 12,5x30,5 cm gesneden en deze gerild op 15 en 16,5 cm.

De delen van 12,5x15 cm heb ik op elkaar geplakt. Dit wordt de achterkant van het album.

Voor de flappen in het middelste deel heb ik 2 stukken cardstock van 10,5x15 cm gesneden en deze gerild aan de zijde van 10,5 cm op 7,5 en 9 cm. De smalle strook knip je schuin weg. Dit is de plakstrook. Deze plak je vast aan de onder- en bovenkant. 

Op de grote flappen heb ik magneten geplakt, zodat ze goed sluiten.


Van het kleine boekje in het midden heb ik geen foto's gemaakt, maar dat wijst zich eigenlijk vanzelf. Ik heb een strook van 9,5x30,5 cm cardstock gesneden en deze gerild op 9,5 en 19 en 28,5 cm. Het smalle deel is de plakstrook en deze plak je als een pocket tegen de linkerkant van het middelste deel van je album.

Groetjes Miranda designteamlid bij Hobbyshop Veldmaat.

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.
     














Geen opmerkingen:

Een reactie posten