Adventskalender

 Hoi Allemaal,

Weet je nog dat je vroeger als kind zo'n adventskalender kreeg? Dan mocht je elke dag een vakje openen en daar zat dan een lekker chocolaatje achter. Zoiets heb ik ook gemaakt, maar dan niet met chocolade, maar met een positieve tekst voor iedere dag om je even op te vrolijken. 


Ik heb gebruik gemaakt van het prachtige papier van Paper Heaven, A Christmas Garland.

Het albumpje heeft een omslag, waardoor het album ook aan de voorkant weer sluit. Voorop heb ik deze prachtige krans geplakt uit het bijpassende knipvel. 


Op de rug van het boekje heb ik gebruik gemaakt van een ringfastener. Dit is een soort splitpen die je door de rug van de albumpje steekt. Aan de buitenkant blijft dit ringetje dan over en hieraan kun je erg mooi lintjes hangen. In dit geval heb ik hieraan ook de stans Wreath Stars van Craft Enotions gehangen. Deze mooie cirkel met sterren past perfect aan deze ringfastener. 


Als je het album opent zie je dit. Links begint het albumpje bij 1 en helemaal rechts zie je 31.


De cijfers 1 t/m 4 zitten verstopt in deze waterval. De cijfers heb ik in een sterretje geplakt, zodat deze goed opvallen. Deze sterren komen uit de stans Tree en Star van Craft Emotions. 


Op dag 1 mag je flapje 1 openen en dan zie je het volgende:

Je ziet de tekst voor deze dag en je ziet meteen waar nummertje 2 zit. 

Zo ga je verder tot nummer 4.

Bij de tekst van dag 4 heb ik heel toepasselijk de snowflakes uit de stansset van Studiolight gebruikt. De SL-ES-CD60.


Nummer 5 zit achter een klapje op de volgende pagina en nummer 6 is het label bovenin deze pagina. 


Ook op deze pagina heb ik het bijpassende knipvel gebruikt voor deze mooie tak.

Op het label van dag 6 heb ik, passend bij de tekst, de Wreath stars snijmal van Craft Emotions weer gebruikt. Het label zelf is gemaakt met de labelpons van Vaessen Creative.

7 en 8 zijn kleine labeltjes in een pocket en dagen 9 en 10 zijn weer verstopt achter flapje. 


En ook hier heb ik het knipvel behorend bij het papier gebruikt om te teksten op te leuken. 


Nummers 11, 12 en 13 zijn de labels in deze pagina. Voor de labels 12 en 13 met ik de On the edge mal no33 van Crealies gebruikt.  En dan vraag je je misschien af of het label bovenin niet botst met de labels aan de zijkant. Nee, hoor. Dit is simpel op te lossen door een dun stukje plastic tussen de pagina's te plaatsen. Hierdoor hebben de labels allemaal hun eigen vak. 


En zo kun je oneindig variëren met het plaatsen van de dagen. 





De nummers 22 en 23 hebben een klapje in dezelfde vorm als de tekst zelf. Hiervoor heb ik de studiolight mal SL-ES-CD-32 gebruikt. Deze mal heeft deze vorm die perfect was voor de teksten in dit boekje. 


Nummers 28 t/m 30 zitten in eenzelfde waterval als de nummers 1 t/m 4







And Last, but not least, daar is nummer 31, helemaal links in je boekje.


En zo is het boekje alweer uit. Hoe leuk is het om dit cadeau te geven aan iemand die even niet zo lekker in zijn vel zit? Of iemand die ver weg woont, maar die je toch iedere dag iets moois wilt wensen? Of gewoon aan je beste vriendin? Moeder of vader? Oma of opa?



Kortom een cadeautje waar je erg veel mensen erg blij mee zou kunnen maken.

Veel Knutselplezier
Amber Creatief

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

   

1 opmerking: