Tropical Card



 Hoi Allemaal,

Mijn eerste post hier op het blog en wat vind ik dat spannend.

Ik heb een kaart gemaakt met drie prachtige stencils van Dutch Doobadoo. Hierbij heb ik de flamingo, de palmboom en de Cookie Jar (koekjespot) gecombineerd. Ook mocht ik werken met drie prachtige Design papier vellen van Dini Design. 



Ik ben begonnen met het maken van de flamingo. Voor de vleugel heb ik het prachtige papier met aardbeitjes van Dini design gebruikt.




Daarna heb ik de palmbomen gemaakt. Op de kern van de palmboom heb ik kleine rondjes geplakt. Drie stipjes erop en het zijn net kokosnoten. 


Vervolgens heb ik de Cookies Jar gemaakt. Deze wilde ik bedekken met design papier, maar de mal heeft hiervoor geen randje. Maar toch kan je dit dan wel voor elkaar krijgen. Hiervoor heeft Hobbyshop Veltmaat een geweldig stukje gereedschap, waar ik niet meer zonder kan, namelijk het tekenhulpje. Het is even een ingewikkeld verhaaltje om uit te leggen. Vandaar dat ik het met wat foto's probeer toe te lichten.


Allereerst heb ik op een stukje restpapier een malletje gemaakt van de volledige jar en van het gat. 

Beide malletjes heb je straks nodig.












Dan heb ik de Dutch Doobadoo mal op mijn designpapier gelegd en zowel de buitenste lijn als de binnenlijnen getekend. 

 Vervolgens heb ik het malletje van het gat precies op de getekende binnenlijnen van mijn design papier gelegd. 

Ik teken dan met het tekenhulpje om dit malletje. Het gat wordt dan groter en dit is nodig om een mooi randje te krijgen. Het grote gat en de buitenlijn knip ik vervolgens uit.


Dan moet ik mijn cardstock nog iets vergroten. Eerst teken ik ook hierop de volledige dutch doobadoo mal. 

Dan leg ik mijn eigen malletje van de jar erop en teken hier omheen met het tekenhulpje. De Jar wordt zo groter. De grote Jar en het gat knip ik uit.


Dan is de voorkant klaar. Ik heb toen nog een keer mijn mal van de jar omgetrokken met het kleine wieltje van het tekenhulpje. Deze heb ik gevouwen op de rand en toen dubbel uitgeknipt om een dubbele kaart te maken. Let op hierbij hoef je dus geen gat te maken!

Dan ga ik de kaart in elkaar plakken. Het design papier plak ik op de voorkant. Hierachter plak ik een stukje transparante sheet. Dan plak ik aan de achterkant foamtape, helemaal rondom het gat. 

Mijn dubbele kaart heb ik nog beplakt met design papier en hierop heb ik de stempel Hieperdepiep gestempeld. Toen moest ik enkel de schudkaart nog vullen met schudmateriaal. Hiervoor heb ik alle voorwerpen uit de design papier Jam van Dinie design uitgeknipt. 




Toen heb ik een blauwe strook gesneden van van 1 centimeter breed en hierop designpapier van 8 millimeter breed geplakt. Dit heb ik rond afgeknipt en daar is je rietje. Deze plak je op je dubbele kaart naast de stempel. Vervolgens heb ik de schudkaart in elkaar geplakt. 


Palmboom en flamingo erop en klaar is je kaart.



Veel knutselplezier!

Amber Creatief

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl
Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

  

 
 
  

  

  

  

2 opmerkingen: