sprookjeskaart

hallo kaartenmakers, 
Ik heb weer een hele mooi kaart mogen maken met papier van Mintay. De serie Dreamland. 
Ik was zo weg van het papier, dat ik een sprookjeskaart van heb gemaakt. De basis is roze of donkerblauw in dit papier, je kan kiezen voor wat elfenachtige plaatjes of juist gaan voor de eenhoorn. Elk velletje papier past bij een ander designpapier. 
Hier zie je de voorkant van de kaart. Ik heb van donkerblauw cardstock een banner gemaakt, omdat de kaart door zijn 3-d werk aan de binnenkant anders niet dicht is. 
Op de voorkant leuke plaatjes geknipt uit het plaatjesvel van het designpapier. 
Op de bovenstaande foto's heb ik de banner van de kaart af gehaald.

Hier zie je de kaart open gemaakt.
Ik heb op verschillende plekken in de kaart een soort van bruggetjes gemaakt van cardstock en deze bekleed met designpapier. Zo'n bruggetje maak je door eerst te meten hoever je plaatje naar voor wil hebben en dan de hoogte. Als je een bruggetje van 2 cm diep en 2 cm hoog wilt, dan neem je een cardstock papiertje van van 6 cm x de breedte die je maar hebben wilt, bv 3 cm. 
Je rilt de cardstock op 1-3-5 cm en vouwt deze om. Daarna neem je lijm of dubbelzijdig plak en plakt dit op de beide uiteinden van 1 cm. 
Je vouwt de 1 cm naar binnen om, legt de kaart plat, en legt het bruggetje precies met de middelste rillijn bij 3 cm aan de middenlijn op de kaart. Dan zit het vast. Je vouwt de kaart naar binnen en weer open en het bruggetje staat. Deze bruggetjes kan je overal opplakken, kleinere die weer voor een groter vallen, een groter vlak eroverheen. 
Ik plak tegen de rand de plaatjes en ook bovenop, zo heb je allerlei mogelijkheden om diepte te maken in je kaart. 
Ga vooral eens kijken bij https://hobbyshopveldmaat.blogspot.com/. Daar zal hij staan. Het is zo leuk om deze te maken. 

Ben jij ook zo enthousiast over de kaart? Je kan de benodigde materialen direct bestellen bij Hobbyshop Veldmaat,https://www.hobbyshopveldmaat.nl/ of klikken op onderstaande linkjes, dan kom je gelijk op de pagina. 
Heel veel inspiratie gewenst. 
Groetjes Gea



Geen opmerkingen:

Een reactie posten