Challenge Juni 2022. Gebruik 2 of meer cirkels op je kaart.

Dag lezer van dit blogbericht.

Op 1 juni 2022 gaat de volgende challege van start.

De opdracht is: gebruik 2 of meer cirkels op je kaart.

Deze kaart met cirkels heb ik gemaakt.
Hier zie je ronde cirkels die zijn gestempeld.
Maar ik heb ook 2 cirkels uit papier gestanst.


Hoe ik dit heb gedaan beschrijf ik hieronder.


Om te stempelen heb ik water color karton van 200 gram gebruikt.
De stempels zijn van Marianne design.


Deze kleuren distress inkt heb ik bij elkaar gezocht.
Op een afvalpapiertje afgedrukt om de kleur te kunnen bepalen.


Met deze 4 kleuren ga ik beginnen.


Met deze borstel heb ik de randen gekleurd.
Het karton is dan niet meer zo wit.


Hier heb ik 3 cirkels gestempeld met de stempelhulp.
Bij het gebruik van distress inkt krijg je geen scherpe cirkels.
Maar dat is wat ik ook wil.


Daarna heb ik op maskeer tape
dezelfde stempels gestempeld.
Voor de duidelijkheid heb ik dit met groen gedaan.
Knip deze uit en plak ze nu op de rode cirkels.


Met de stempelhulp heb ik nu de blauwe cirkels gestempeld.


En ook weer op maskeer tape gestempeld en uitgeknipt 
om de blauwe cirkels af te plakken.

Hierna heb ik nog 2x gestempeld 
en afgeplakt met cirkels die ik al eerder had gebruikt.


Nu heb ik met kleine stempels van de Grunge,
op diverse plekken met zwart gestempeld.
Dit kan zonder stempelhulp. 


Na het stempelen haal je alle 
maskeer cirkels eraf en dan zie je het resultaat.
Bij het maken van de kaart vond ik 
de linkerkant mooier en heb deze naar rechts gedaan.


De kaart heb ik gemat op zwart en daarna op rood.
Een zwart en een wit rondje gestanst, 
waar ik de bloemtoef op heb gemaakt.

De banner is van Marianne design.
De grootste uit zwart en een model kleiner uit wit.
Hierop de tekst van Marianne Design gestempeld.


Hier zie je de bloementoef.
Hiervoor heb ik eerst color karton gebruikt.
Dit op kleur gebracht met distress inkt en
 daarna de bloemen en de bladeren gestanst.
Op de randen van de bloemetjes en de cirkels 
heb ik met een fineliner streepjes geplaatst.

De blaadjes van de bloemen heb ik bol gemaakt
 en in het midden een gaatje gemaakt voor de 3 dubbele meeldraden.
Daarna heb ik ze met de lijmpistool opgeplakt,
zo blijven ze bol staan.


Bedankt voor het lezen van dit bericht.
Ga je deze maand meedoen?
Onder de inzendingen verloten 
wij een shoptegoed van € 10.00 

Vriendelijke groeten van Rikie de Mönnink.











You are invited to the Inlinkz link party!

6 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart Rikie. Dank je wel voor de mooie tutorial.
    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave kaart en een duidelijke tutorial!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige kaart en duidelijk uitgelegd!!
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga het weer proberen om mee te doen….

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie kaart met al die cirkels. Goede uitleg ook.

    Op de valreep heb ik net nog mijn kaartje geplaatst.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen