blauwe kaart

 

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een supermooie kaart voor jullie om te laten zien.






Het is een kaart geworden van het prachtige Lemon Craft papier, Sunny love. Veel blauwtinten, en met prachtige plaatjes, waarvan ik er een paar heb gebruikt in mijn kaart/ envelop.

Ik ben begonnen met een wit basis craft papier te gebruiken en met de mal van Essentials de big planner pocket een envelop gemaakt met een tussen vouw. Zo komt de envelop iets open te staan.  De rand afgewerkt met de randmal die erbij zit.



Ik heb de basis beplakt met designpapier, en een insteekpocket zat ook bij de mal. Hier een label ingemaakt, zelf op maat gesneden en bovenkanten 2 hoekjes eraf geknipt. De label  ( uit een restje wit basis craftpapier) heb ik in zijn geheel met distress oxide bewerkt, 2 kleuren blauw, en de randen met do bruin. Een waxkoordje ter afwerkingen een strikje uit de designpapier geknipt.


 Op de pocket zitten bloemetjes van flower foam gemaakt. Je stanst de bloemetjes uit de flowerfoam en maakt ze met inkt op kleur. Ik heb distress oxide gebruikt. Even laten drogen. Wanneer ze droog zijn, houdt je ze tegen de achterkant van een warme strijkbout met een pincet, dan gaan de bloemetjes krullen. Na het krullen kan je de bloemetjes nog extra be-inkten als je wilt. In de bloemetjes kant en klare stampertjes gemaakt. En de bloemetjes geschikt en opgeplakt. Dit kan met alle lijmsoorten.


Verder de vlinder stans gebruikt, ook uit wit craft en deze ook weer bewerkt met 2 kleuren blauw en de randen met bruine distress oxide.




In de envelop bevindt zich een tweede kaart, met designpapier de deuren geknipt en in het midden open gesneden, zodat de deuren ook een beetje echt zijn.

Doe je de deuren open, dan komen er nog weer leuke plaatjes tevoorschijn, ook weer uit het hele mooie designpapier. Alle randjes zijn bewerkt met do bruine distress oxide, en onder de plaatjes zitten stukjes foam. De plaatjes bol ik altijd een beetje op, zodat het rond naar voren komt te staan. Hiervoor gebruik ik altijd een rubber matje en Joy embossingpennen.




Hopelijk ga je dit ook eens uitproberen.

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl

Groetjes Gea 

Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten