Hoera

 


 

Hallo allemaal,

Ik zag het nieuwe StudioLight Spring birds paperpad en dacht meteen: daar wil ik een voorjaarkaartje mee maken! Voor de mensen die van vogeltjes houden: er staan een heleboel die-cuts van vogeltjes, tekstjes en bloemen in en bovendien mooi rustig bijpassend papier. Hieronder een een voorbeeld van een tekstje.

En dat er tekstjes in zitten, maakt het makkelijk om met  de set een mooie kaart te maken. Eigenlijk is de set compleet, met nog een kleurtje cardstock erbij. 

Nu wilde ik het een beetje pittig houden, dus heb ik gekozen voor een kaart gemaakt van craftpapier en een bordeaux rode achtergrond met donkergroene tekst. 

Het is een heel gemakkelijk model van Dutch Doobadoo met HOERA, kwestie van alleen de juiste lijnen overnemen en uitknippen. Eerst de achtergrond met bordeaux rood, daarna de tekst en achtergrond met het papier Spring Birds, en als laatste de letters nog een keer apart uitgeknipt. Deze heb ik met foamtape vastgeplakt, zo komen de letters iets extra naar voren. 

Een piepklein vogeltje op de rand...

Ik heb met een gelpen stiklijntjes aangebracht, voor extra diepte.

 Om het geheel af te maken heb ik waxdraad gebruikt en dat een beetje gedraaid en opgeplakt. En de prachtige waxstempel van Studio Light gebruikt met donker roze wax. Mooie pareltjes erbij.

 

Aan de binnenkant heb ik het papieren de mal nogmaals gebruikt, alleen nu alleen de 2 zijkanten overgenomen op papier.  Dit is een stuk smaller geworden. Op deze manier kun je de mal ook vaker gebruiken, alleen als achtergrond en alleen de zijstukken gebruiken. Heel veelzijdig.

 

Veel plezier van dit model en het creatief bezig zijn. Ik hoop dat het nieuwe inspiratie heeft gebracht.

Groetjes Gea

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen op www.hobbyshopveldmaat.nl

 

Klik op je op het plaatje dan kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

 
    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten