Challenge Februari 2024: Maak een rode valentijn kaart


 Goedemorgen,

De Challenge van deze maand gaan we niet live uitzenden.
 Rikie is nog herstellende van haar schouder operatie.

 Ze heeft wel voor jullie een stap voor stap beschrijving gemaakt.
 

Voor deze creatie heb ik gebruik gemaakt van de mal slimline nr. 33
uit de essentials serie van studio light.
Er zit een hartje bij en dat vond ik toepasselijk.


Voor het designpapier heb ik gekozen voor Masterpiece.
Dit papier is niet zo druk en er zat rood in.


Met de basis mallen heb ik dit uit gestanst.


Daarna heb ik van de basismal nog een gedeelte uit gestanst.
Zwart 9 cm breed, wit 8.5 cm breed en design 8 cm breed.


Nu kun je alles op elkaar plakken.



Met het kleinste hart malletje ga ik uit het bovenste gedeelte het hartje uit stansen.
Dit gaat door 3 lagen papier, maar het lukte me wel.



Leg dit nu op de basiskaart ongeveer 6 cm vanaf rechts.
 Teken het hartje aan de binnen zijde op de basiskaart.




Stempel in dit hartje een tekst.

Plak het bovendeel als pocket op de basiskaart.
Plak 3 mm tape aan de boven en de onderkant.
Plak dit deel zo op, dat het hartje,
 op het getekende hartje van je basiskaart komt.






Hier heb ik de 2 hart malletjes in elkaar gelegd,
Nu deze stansen zodat je een smal zwart randje krijgt.
Dit plak je rondom de opening.
Zie de foto hierboven.

Snij nu zwart van 7 x 12 cm.
Daarna wit van 6.5 x 11.5 cm.
Snij design papier hoog 6 x breed 11 cm.
Pons de  rechter hoeken af met 15mm. van de pons.


Maak er 2 gaatjes in, plak er rondje omheen.
Haal nu het lintje erdoor.

Stans met aesy connectie tape de letters "lief" uit.
Plak dit op een stukje rood linnenkarton en
plak dit op de label en dan deze in de pocket.


Aan de linkerkant heb ik de nieuwe bloemen van Liane gebruikt.
 de takjes zijn van CraftEmotions.
Het hartje wat over was, heb ik laten terug komen achter het beertje.


Het beertje komt uit mijn rommelbak, maar deze vond ik er mooi bij passen.


Zo mijn creatie is klaar.
Doe jij ook mee om een rode Valentijns kaart te maken?
Jouw creatie kun je hieronder plaatsen.
Onze spelregels zijn:
Gebruik duidelijk zichtbaar 2 producten uit onze (web) winkel.
Jouw creatie mag niet voor 01-02-2024 geplaatst zijn op internet.


Veel plezier met het maken ervan.
Groeten van Rikie de Mönnink.
DT lid en vrijwilliger bij Hobbyshop Veldmaat.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

1 opmerking:

  1. Er lijkt iets fout te zijn gegaan, zie boven deze topic, Vandaag 3 febr. is er nog eentje online gekomen, zonder tekst en bij beiden een spam link.
    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen